NIEUW-VENNEP – Schrikken geblazen aan de Bolwerksepoort vanochtend. Het vuilnis in een rijdende vuilniswagen vloog plotseling in brand. Om te voorkomen dat de hele wagen in vlammen op zou gaan, zag de chauffeur geen andere uitweg: de brandende berg afval moest direct op straat worden gelost.
Zo meldt NH Nieuws vandaag na een incident in de wijk. Een woordvoerder van de veiligheidsregio laat weten dat het gaat om een grote bult huisraad die op het asfalt is gedumpt.
De brandweer rukte met spoed uit om het vuur te bestrijden. Om de smeulende berg goed te kunnen blussen, is er een kraan ingezet die de boel uit elkaar trekt. Gelukkig kon de vuilniswagen zelf op tijd in veiligheid worden gebracht en heeft het voertuig geen vlam gevat. De brand zorgde wel voor flink wat overlast in de buurt. Door het brandende afval trokken dikke rookwolken door de straat. “Het rook echt niet gezond, bijna chemisch”, vertelt een omwonende aan NH Nieuws.
Zij zag de straat in korte tijd ‘blank’ staan van de rook en sloot uit voorzorg direct alle ramen en deuren van haar woning. Hoe de brand in de vuilniswagen is ontstaan, is op dit moment nog niet duidelijk.
Bron: NH Nieuws
Foto: Ai gegenereerd
